maandag 9 mei 2016

Nieuw in Mijn bibliotheek: Mijn lijsten

Wil je graag lijstjes maken van nieuwe boeken die je nog wilt lezen, van cd’s die je zijn bijgebleven, van filmklassiekers die je nog wilt zien,… ? In Mijn bibliotheek kan dat voortaan met de nieuwe functie Mijn lijsten. Vanuit de catalogus dilbeek.bibliotheek.be kan je titels toevoegen aan je persoonlijke lijsten. Je kan ook aanduiden of boeken nog 'te lezen' of al 'gelezen' zijn, je kan de lijst delen met anderen via een link of op Facebook, je kan titels een beoordeling geven, je lijst downloaden en andermans lijstjes bekijken. De enige voorwaarde is dat je een account hebt bij Mijn bibliotheek. Meer heb je niet nodig om aan de slag te gaan.


Een titel toevoegen aan een lijstje doe je in de catalogus dilbeek.bibliotheek.be. Na een zoekopdracht klik je in de resultatenlijst op de knop ‘voeg toe aan selectie’. Vervolgens verschijnt de gele balk bovenaan, waar je kan kiezen voor ‘opslaan op lijst’. Vervolgens word je doorgestuurd naar Mijn bibliotheek waar je een lijst kan aanmaken, een bestaande lijst kan kiezen,…





Een reeds samengesteld lijstje bekijken of bewerken doe je in Mijn bibliotheek. Je kan, na het aanmelden, klikken op “Mijn lijsten” om een overzicht van je persoonlijke lijstjes te krijgen.




Meer uitleg over welke stappen je moet zetten om een lijstje te maken, vind je in deze handleiding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten